Trailerinahan on aiemmassakin postauksessa mainittu Aku BP750-L, johon kuului lisävarusteena kulkusillat ja ostin lisäksi tavaralaatikon liinojen yms kuljetusta ja säilytystä varten.
Homma alkoi etutuen/vinssitelineen siirtämisellä oikealle paikalleen. Vene pääsi alkujaan vähän liian eteen, ennenkuin stoppasi keulatukeen. Sitten vuorossa takapään sivurullien korkeussäätö, näiden leveys omalle veneelle vähän tarkalla. Näkee kunhan muutaman kerran traileroi, että kuinka vene ohjautuu kohdilleen. Palata sitten aiheen pariin ja tutkia onko mahdollista kaventaa rullaväliä tarvittaessa.
Paria kölirullaa piti säätää aisan päällä pituussuunnassa ja samalla korkeuden säätö veneen köliä vasten.
Pituus tuli säädettyä näin, aisapaino tuntuisi olevan normaali |
Takapään sivutukirullat ja säätöpalikka |
Tämän kulkusillan asennus mietityttää vieläkin, laitoin alustavasti näin |
Kölirullat ja kulkusiltojen hahmottelua |
Pitkä kulkusilta mietityttää asennuspaikan vuoksi, etukulma jää melko ottavasti rungon ulkopuolelle, mutta sivurulla estää taaksepäin ja keskemmälle siirtämisen. Alustavasti tuohon paikkaan asennettu, pitää kokeilla miten toimii käytännössä. Toinen lyhyistä kulkusilloista asennettu paikoilleen, toisesta puuttuu kiinnikkeet. Soittelin myyjäfirmaan, pitää huomenna noutaa puuttuvat kiinnikkeet niin saa toisenkin paikoilleen.
Lopuksi asentelin tavaralaatikon aisan kylkeen, kiinnikkeiksi kävin ostamassa pakoputkiklemmarit. Ei kaikkein siistein versio, mutta tuntuisi toimivan.. ;)
Tavara-/liinalaatikko paikoillaan |
Jospa huomenna saisi viimeisen kulkusillanpätkän paikoilleen, niin olisi siltäosin valmis. Pääsee seuraavien hommien pariin, vaikkakin järvellä olisi tarkoitus päästä käymään vielä ainakin kertaalleen.
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti