Hommahan alkoi kylkien alaosien pienpoistolla, aineena Valet pron citrus tar and glue remover. Jostain syystä kertyy melkolailla pikipisteitä listoista alaspäin. Samalla suihkuttelin vanteisiin Dodo juice ferrous dueller raudanpoistoaineen vanteisiin.
Pienpoistoaine ja raudanpoistoaine |
Punainen vesi irtoaa raudanpoistossa |
Pikitäpliä kyljissä |
Lopuksi sitten huolellinen käsinpesu autolle. Säämiskällä kuivailin pesun jälkeen ja kaivelin myllytystarvikkeet esille. Koneena minulla on magpron halpis "rälläkkämalli", laikkoina flexipadsin sininen ja punainen. Hiomatahnoina Meguiarsin 105 ja 205. Lopuksi vahana käytin Collinite 476S.
Collinite 476s vaha ja meguiars 105 ja 205 hiomatahnat |
Mikrokuituliinoista hyötyä tässäkin hommassa |
Myllytyskone ja Flexipadsin laikat |
Sininen laikka koneeseen ja megun karkeampaa 105 tahnaa muutama herneen kokoinen nappula laikkaan. Aloitin kyljistä, järjestelmällisesti pieni alue kerrallaan välillä tahnaa lisäten. Nurkkia ja muoviosia kannattaa varoa ja hioa maltillisemmin, melko nopeasti menee maali puhki.
Kun kylki oli käyty kokonaan läpi, niin koneeseen punainen laikka ja tahnaksi 205. Samaan tyyliin alue kerrallaan järjestelmällisesti ja rauhassa. Kun koko kylki taas käyty läpi, niin vahasin Colliniten 476s. Täten saatiin valmis pinta aikaiseksi.
Samaa kaavaa noudattaen sitten toinen kylki, katto, konepelti jnejne. Tuommoinen matala penkki on mukava lisä varsinkin kylkiä hioessa niin ei tarvitse kyykkiä koko aikaa.
Laitetaanpa muutamia kuvia myllytetyistä ja vahatuista pinnoista. Virheetöntä en edes koettanut saada omilla taidoillani ja kun kyseessä vanhempi käyttöauto niin näyttelypintaa tarvitsekkaan. Mutta kyllä siitä naarmut väheni ja pinta sai kiiltoa ja liukkautta.
Kokeillaan saisinko näkyviin myös videon kiillotuksen jälkeisestä veden helmeilystä maalipinnalla.
Millaisia aineita/välineitä lukijoilla myllytykseen? Kokemuksia tai suosituksia?
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti